گزارش|

پارالمپیک ۲۰۲۴| روح‌الله رستمی طلای پاراوزنه‌برداری را به گردن آویخت/ والیبال نشسته پنجمین طلای ایران را ضرب کرد/ خسروی در پرتاب وزنه طلایی شد

11:51 - 16 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۷۱۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پارالمپیک ۲۰۲۴| روح‌الله رستمی طلای پاراوزنه‌برداری را به گردن آویخت/ والیبال نشسته پنجمین طلای ایران را ضرب کرد/ خسروی در پرتاب وزنه طلایی شد
روح‌الله رستمی به مدال طلای رقابت‌های پاراوزنه‌برداری پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس دست یافت تا کاروان ایران را صاحب چهارمین نشان طلا کند.

خبرگزاری میزان - نمایندگان کشورمان در نهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک امروز (جمعه، ۱۶ شهریورماه) در ۴ رشته دوومیدانی، قایقرانی، پاراوزنه‌برداری و والیبال نشسته به مصاف حریفان خود رفته‌اند.

قایقرانی

کایاک ۲۰۰ متر کلاس KL۱ - مقدماتی

سعید حسین پور با قرار گرفتن در رتبه سوم به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

دو و میدانی

دوی ۲۰۰ متر کلاس T۱۲ - دور اول

هاجر صفرزاده با کسب رتبه اول به دیدار فینال راه یافت.

دو و میدانی

پرتاب نیزه مردان کلاس F۵۴ - فینال

عرفان بندری با رکورد ۲۹:۱۲ متر از رسیدن به مدال بازماند.

قایقرانی

کایاک ۲۰۰ متر کلاس KL۳ - مقدماتی

با قرار گرفتن در رتبه پنجم، شهلا بهروزی راد به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

وزنه برداری

۸۰- کیلوگرم - فینال

روح الله رستمی - ساعت ۲۰:۰۵ (صاحب مدال طلا شد)

دوومیدانی

پرتاب وزنه مردان کلاس F۵۷ - فینال

یاسین خسروی - ساعت ۲۰:۴۰ (مدال طلا گرفت)

فینال والیبال نشسته

ایران - بوسنی - ساعت ۲۱:۰۰ (ایران قهرمان شد)

دوومیدانی

دوی ۲۰۰ متر کلاس T۱۲ - نیمه نهایی

هاجر صفرزاده - ساعت ۲۱:۱۱ (راهی فینال شد)

نتایج مسابقات نمایندگان کشورمان به شرح زیر است: 

پارالمپیک ۲۰۲۴| راهیابی حسین‌پور و بهروزی‌راد به نیمه‌نهایی مسابقات پاراکانو/ صفرزاده به نیمه نهایی دو ۲۰۰ متر زنان رسید

راهیابی حسین‌پور به نیمه نهایی پاراکانوی پارالمپیک

رقابت‌های کانو تک نفره ۲۰۰ متر مردان در کلاس KL۱ از ساعت ۱۰ به وقت پاریس آغاز شد که سعید حسین‌پور به مصاف حریفانی از پرتغال، فرانسه، چین و مجارستان رفت.

نماینده کشورمان با ۵۰.۷۰ صدم ثانیه در رده سوم گروه دوم قرار گرفت و فردا در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف حریفان خود برود.

حریفانی از مجارستان و برزیل یا کسب عنوان نخست در گروه خود مستقیم به فینال راه یافتند.

پارالمپیک ۲۰۲۴| راهیابی حسین‌پور و بهروزی‌راد به نیمه‌نهایی مسابقات پاراکانو/ صفرزاده به نیمه نهایی دو ۲۰۰ متر زنان رسید

صعود بهروز‌ی‌راد به نیمه‌نهایی کانوی ۲۰۰ متر تک‌نفره بانوان

پیکارهای کانوی ۲۰۰ متر تک‌نفره بانوان در کلاس KL3 امروز جمعه از ساعت ۱۲:۱۵ به وقت پاریس برگزار شد.

شهلا بهروزی‌راد نماینده کشورمان در گروه دوم به مصاف حریفانی از بریتانیا، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و برزیل رفت و با ثبت زمان ۵۲.۷۰ در رده پنجم قرار گرفت.در این گروه نماینده فرانسه اول شد.

در گروه نخست حریفانی از کشورهای برزیل، ازبکستان، آلمان، بریتانیا، لهستان و مجارستان حضور داشتند که نماینده بریتانیا در رده نخست قرار گرفت.

نیمه نهایی این بخش روز یکشنبه ساعت ۱۰:۴۲ به وقت پاریس برگزار خواهد شد.

بهروزی‌راد روز یکشنبه در نیمه نهایی در گروه اول باید به مصاف حریفانی از اسپانیا، آلمان، مجارستان و برزیل برود.

پارالمپیک ۲۰۲۴| راهیابی حسین‌پور و بهروزی‌راد به نیمه‌نهایی مسابقات پاراکانو/ صفرزاده به نیمه نهایی دو ۲۰۰ متر زنان رسید

راهیابی صفرزاده به فینال دو ۲۰۰ متر زنان

رقابت‌های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک پاریس در ماده دو ۲۰۰ متر زنان کلاس T۱۲ در مرحله مقدماتی صبح امروز در ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد و هاجر صفرزاده دونده ایران در دسته چهارم با ۳ رقیب خود مصاف داد. 

در این رقابت صفرزاده با ثبت زمان ۲۵.۰۵ به عنوان نفر نخست از خط پایان عبور کرد و به نیمه نهایی راه یافت.

مرحله نیمه نهایی نیز عصر امروز برگزار شد و هاجر صفرزاده دونده ایران در دسته دوم با ۳ رقیب خود از کشور‌های برزیل، اسپانیا و ونزوئلا مصاف داد. 

در این رقابت صفرزاده با ثبت زمان ۲۵.٠۶ به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد. 

در این دسته لوپز پرز از ونزوئلا با رکورد ۲۴.۵۹ به عنوان نفر نخست به فینال رسید و صفرزاده به عنوان سریعترین نفر دوم نیمه نهایی به فینال راه یافت.

پارالمپیک ۲۰۲۴| راهیابی حسین‌پور و بهروزی‌راد به نیمه‌نهایی مسابقات پاراکانو/ صفرزاده به نیمه نهایی دو ۲۰۰ متر زنان رسید

بندری به مدال پرتاب نیزه نرسید و پنجم شد

رقابت‌های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک پاریس در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۴ مردان در مرحله فینال صبح امروز در ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد. 

عرفان بندری نماینده ایران در این رقابت بود که با ۶ حریف خود برای کسب مدال مسابقه داد. 

بندری در پرتاب اول رکورد ۲۵.۹۰ را ثبت کرد، در پرتاب دوم نیزه را ۲۶.۸۴ انداخت، در پرتاب سوم حدنصاب ۲۹.۱۲ را ثبت کرد، در پرتاب چهارم نیزه را ۲۶.۴۸ را انداخت، در پرتاب پنجم حدنصاب ۲۶.۹۳ را ثبت کرد و در پرتاب ششم نیزه را ۲۶.۳۰ انداخت.

بدین ترتیب بندری در پایان رقابت پرتاب نیزه کلاس F۵۴ رکورد ۲۹.۱۲ را ثبت کرد و از رسیدن به مدال محروم ماند. 

در پایان رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F۵۴ رونکو از روسیه که زیر پرچم پارالمپیک مسابقه می‌دهد با رکورد ۳٠.۷۷ قهرمان شد و مدال طلا را بر گردن آویخت، فوئنتس از مکزیک با رکورد ۳٠.۵۲ در جایگاه دوم ایستاد و استفانوداکیس از یونان با حدنصاب ۳٠.۱۳ سوم شد. 

بندری نیز با رکورد ۲۹.۱۲ در جایگاه پنجم ایستاد.

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| روح‌الله رستمی طلای چهارم کاروان ایران را به ارمغان آورد/ صفرزاده به نیمه‌نهایی دو ۲۰۰ متر زنان رسید + جدول مسابقات

طلای چهارم کاروان ایران به نام روح‌الله رستمی با طعم رکوردشکنی

در ادامه در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری پارالمپیک ۲۰۲۴ امروز جمعه، وزنه‌برداران دسته ۸۰ کیلوگرم در سالن «لا چاپله آرنا» به روی تخته رفتند که روح‌الله رستمی، ملی‌پوش کشورمان به رقابت با حریفانی ازچین، عراق، نماینده تیم پناهندگان، ساحل عاج، دومنیکن، بریتانیا و کره جنوبی پرداخت.

این وزنه بردار کشورمان در نخستین حرکت خود وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت دوم وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی را انتخاب کرد که به راحتی آن را مهار کرد.

رستمی در تلاش سوم وزنه ۲۴۲ کیلویی را درخواست داد که به درستی بالای سر برد و در نهایت با شکستن رکورد جهان به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید و چهارمین نشان زرین کاروان ورزشی فرزندان ایران را به ارمغان آورد.

وزنه برداران چینی و عراقی هم در این دسته به مدال نقره و برنز رسیدند.

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| روح‌الله رستمی طلای چهارم کاروان ایران را به ارمغان آورد/ صفرزاده به نیمه‌نهایی دو ۲۰۰ متر زنان رسید + جدول مسابقات

تیم ملی والیبال نشسته ایران قهرمان شد

دیدار فینال تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و بوسنی در بازی‌های پارالمپیک پاریس شامگاه جمعه (۱۶ شهریور) در سالن نورث آرنا پاریس برگزار شد.

در این دیدار ملی پوشان ایران با نتیجه ۳ بر صفر حریف خود را شکست دادند و برای هشتمین بار عنوان قهرمانی بازی‌های پارالمپیک را به خود اختصاص دادند.

نتیجه کامل دیدار تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و بوسنی به این شرح است:

ایران ۳ - بوسنی یک

(۲۰ - ۲۵)، (۳۰ -۲۸)، (۲۵ -۱۶)، (۲۵ -۱۴)

ملی‌پوشان والیبال نشسته ایران در حالی موفق به شکست بوسنی شدند که آخرین‌بار دو سال پیش در فینال مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بوسنی برابر این تیم صف آرایی کرده و موفق به کسب پیروزی شده بودند. تیم ملی کشورمان، اما در دیدار امشب پیروزی سختی را برابر این تیم به دست آورد.

ملی‌پوشان ایران در آغاز گیم اول از بوسنی پیش بودند، اما در نهایت نتیجه را واگذار کردند، آن‌ها در گیم دوم صاحب برتری شدند، اما در یک رقابت سخت و سنگین که بار‌ها به تساوی رسید. با این حال در گیم سوم و چهارم شرایط کاملا به سود شاگردان هادی رضایی بود طوریکه به راحتی نتیجه این دو گیم را از آن خود کردند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران پیش از دیدار فینال مقابل تیم‌های اوکراین، برزیل، آلمان (مرحله مقدماتی) و مصر (نیمه نهایی) صاحب برتری شده بود. 

حضور در بازی‌های پا المپیک پاریس دهمین حضور تیم ملی والیبال نشسته ایران در ادوار مختلف این بازی‌ها بود و قهرمانی به دست آمده نیز هشتمین قهرمانی این تیم به حساب می‌آید.

عملکرد والیبال نشسته ایران در ادوار مختلف بازی‌های پارالمپیک به این شرح است: 

پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول: مدال طلا

پارالمپیک ۱۹۹۲ بارسلونا: مدال طلا

پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا: مدال طلا

پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی: مدال طلا

پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن: مدال نقره

پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن: مدال طلا

پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن: مدال نقره

پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو: مدال طلا

پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو: مدال طلا

پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس: مدال طلا

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| روح‌الله رستمی طلای پاراوزنه‌برداری را به گردن آویخت/ والیبال نشسته پنجمین طلای ایران را ضرب کرد/ خسروی در پرتاب وزنه طلایی شد

 

یاسین خسروی طلای پرتاب وزنه را از آن خود کرد

رقابت‌های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲٠۲۴ در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۷ مردان در مرحله فینال عصر امروز در ورزشگاه استادوفرانس برگزار شد. 

یاسین خسروی نماینده ایران در این مسابقه بود که با ۱۱ حریف خود رقابت کرد. 

خسروی در پرتاب نخست حدنصاب ۱۵.۲۶ را ثبت کرد و در همان پرتاب نخست رکورد پارالمپیک را شکست، در پرتاب دوم وزنه را ۱۵.۸۷ پرتاب کرد و برای بار دوم رکورد پارالمپیک را ارتقا داد، در پرتاب سوم رکورد ۱۵.۹۴ را ثبت کرد و رکورد پارالمپیک را برای سومین بار بالا برد، در پرتاب چهارم به حدنصاب ۱۵.۹۶ رسید و رکورد پارالمپیک را برای بار چهارم شکست، در پرتاب پنجم وزنه را ۱۵.۵۷ پرتاب کرد و در پرتاب ششم و آخر حدنصاب ۱۵.۹۴ را ثبت نمود تا با همان رکورد ۱۵.۹۶ در صدر جدول گروه خود بایستد و مدال طلا را مقتدرانه و پیشاپیش از آن خود کند.

در این گروه پائولینو دوس سانتوس از برزیل با رکورد ۱۵.٠۶ دوم شد و نقره گرفت. هوتوژ سما از هند نیز با پرتابی به طول ۱۴.۶۵ در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز را کسب کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *